Krzyżacka twierdza

Oblężenie Malborka

Do Malborka wybraliśmy się całą rodziną na Oblężenie Malborka, czyli doroczna imprezę plenerową, w czasie której odbywa się inscenizacja oblężenia zamku w Malborku, o którym powiem jeszcze kilka słów później. Jest to przypomnienie wydarzeń mających miejsce zaraz po bitwie pod Grunwaldem. Inscenizacja jest świetna, ponieważ przybywa na nią cała masa ludzi ubranych w stroje epoki, a także w ubrania trochę późniejsze i organizuje nie tylko samo oblężenie, ale także przeróżne turnieje rycerskie czy po prostu zabawy rodem z tamtych czasów, ale dzieci uczone są też historii w sposób najlepszy z możliwych. Nie można oczywiście zobaczyć zdobywania miasta, bo Marienburg, miasto Maryi, jak nazwali go jego fundatorzy, nigdy nie zostało zdobyte.

Wielka twierdza chroniąca miasto

Zamek w Malborku

Wieża Ciśnień

Zdobycie miasta uniemożliwiła wielka twierdza, którą można podziwiać po jej gruntownej renowacji. Czerwień jego murów robi wrażenie nawet na mnie, osobie średnio zainteresowanej fortyfikacjami, zamkami czy innymi fortecami. Obecnie znajduje się w zamku przede wszystkim muzeum, wejście do którego nie jest najtańsze, ale dzieciaki mają liczne zniżki, więc nie jest tak źle.

Nie tylko zamek i inne atrakcje architektoniczne nas tu ściągnęły. Przyjechaliśmy na rodzinny urlop, więc trzeba było wielu okazji do dobrego spędzania czasu, bo inaczej nie przetrwalibyśmy ze znudzonymi dziećmi. Byliśmy w parku linowym, byliśmy w parku z dinozaurami, a do tego bardzo dużo jeździliśmy rowerem po okolicznych wzgórzach morenowych. Fajnie to wygląda – wzgórze unoszące się zupełnie znienacka. I nie jest to żadna wydma ani nic z tych rzeczy.

Zapomnieć nie mogę także o tym, że Malbork to, jakby na to nie patrzeć, także kurort typowo turystyczny. Jeszcze nie nadmorski, ale prawie nadmorski, bo Wisła jest tutaj wyjątkowo szeroka i zrobiono przy niej szeroką plażę. Popływaliśmy trochę łodziami spacerowymi, trochę się popluskaliśmy i tak w przyjemnej atmosferze minął nam czas.

Zobacz również

Autor Relacji

kinga46

Napisz do kinga46
Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu.